Den osäkra framtiden.


Ja i morgon börjar min lillasyster på sitt sista år av gymnasiet. Och eftersom jag själv har tagit studenten har jag ingen skola att gå till. Känns så himla konstigt. Allt jag gjort i senaste 14 åren är att gå till skolan i augusti. Jag känner mig lite rädd och osäker på framtiden. Jag har inget jobb för tillfället jobbade i sommars men inget jobb nu. Jag har inte valt någon högskola eller liknande. Mina två vänner från Guc har flyttat till gammelby (TV och media skola) och jag är lite avundsjuka på dem. Det jag är avundsjuk på att dem har en plan dom vet var dom ska i två år nu. Deras liv börjar om med nya människor och på en ny plats kan inte hjälpa och känna som jag i kvar i Uppsala med samma liv. Sen har vi ju vänner som börjar i universitetet här i Uppsala är avis på dem med. Dom vet också var dem ska! Nu kanske det låter som jag vill gå på universitetet och det är inte så jag menar. Är avis på säkerheten och inte utbildningen. Jag skulle gärna gå på universitet men har inte hittat någon som passar mig. Osäker på vad jag vill ex media skolan (Gammelby) skulle nog har varit as roligt men var ärligt talat inte så sugen på dem. Jag gillar media arbete men är inte en bakom kameran person. Vill vara framför kameran kan också tänka mig att regissera. Men hur ofta blir man regissör? eller hur?
Hur som helst just nu är jag bara hemma och pluggar hårt till körkort. När det är fixat kan jag börja fokusera på jobb. Jag har som sagt inte fått pengar sen studiebidraget och sen 1000 kr av min mamma som en present. Och det jag jobbade i sommars får jag inte förens september. Just nu har jag 16 kr på kortet. Jag är löjligt pank sen kollade man på Saldot och vafan har pengarna gått till?  var på liseberg så  mat och sånt ,3 drinkar, inträdde på bj, 2 hårfärg och gissa vad resten är? BUSS BILJETTER JÄVLA BUSS BILJETTER. Det kostar fan 40 kr för en bussbiljett, 80 kr på en dag framåt tillbaka. SÅ 100 KR PER DAG UNGEFÄR FÖR IBLAND MÅSTE MAN BYTTA BUSS ÅH 20 KR TILL. Capslock för jag är så chockerad. Då bodde jag ju ändå i stan och då cyklade jag överallt under några veckor?! hur som helst jag är så himla pank. Så sammanfattning kan inte träffa några vänner för jag har inga pengar? bara om jag kan få lift med mina päron.
Aja ska dricka min cola nu (Sista colan på länge har inte råd att köpa mer)

 PS lever det ensama livet/fast på landet  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback