<3

 Jossan och jag var stora torget där folk hade samlats för att hedra transgender personer som förorat sina liv pga av hatbrott. Vi stod där med lyktor och lyssnade på tal.  Tyckte det var bra att dom hade den här minnestunden. Det var fint och hedrade verkligen människorna. Talen var bra och jag blev berörd och så besviken på mänskligheten på samma gång. Varför hatar man så mycket? vad kommer hatet ifrån? Vi hade tyst minut för dem som förlorat sina liv. Alltså på riktigt bara för att man inte förstår/rädd för något måste man inte hata? Jag blir så less att det gått såhär långt. Så många har förlorat sina liv och man får ju anta att det är mer för inte allt rapporteras och vill bara säga att jag tycker det är sjukt att man inte accepterar andra människor och deras val!
Låt folk vara bekväma med sig själva istället för att känna sig tvungen att  identifiera sig som ett kön om dom inte är bekväma med det. Är inte super insatt i hela HBT frågor men sa vad jag tyckte bara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback